Angre- og returrett

Angrer du på kjøpet ditt? Da kan du returnere varen til oss etter angrerettlovens bestemmelser. Angreretten gjelder fra 14 dager etter at du hentet varen din hos oss. Fyll ut angrerettskjemaet, ta med deg dette og ordrebekreftelsen sammen med varene du ønsker å returnere til byggevarehuset du hentet varene dine. Du er selv ansvarlig for å dekke returkostnadene.

Du kan undersøke produktet før du angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til Montér i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da du mottok den. Du bør levere varen tilbake til Montér i originalemballasjen hvis dette er mulig.
 Du har rett til å benytte deg av angreretten på en vare du allerede har brukt, mot en verdireduksjon.

Her finner du angrerettskjemaet

  • Når du kjøper noe i nettbutikken og henter ut ordren i et Montér byggevarehus, skal du returnere produktet/produktene i det samme byggevarehuset.
  • Du skal ikke sende produktet til vårt hovedlager.
  • Angreretten gjelder kun når du handler i nettbutikken gjennom konseptet "Hent i butikk" og gjør betalingen på forhånd via monter.no.

Vi registrerer returen din i kassen og tar i mot varene du vil returnere. Husk at varene må være i tilnærmet samme stand som du mottok dem for at vi skal kunne ta dem i mot. Når du returnerer varer innen 14 dager behøver du ikke oppgi noen grunn til oss om hvorfor. Vi følger forbrukerlovens regler om angrerett. Du kan lese mer om reglene for angrerett i våre salgsbetingelser.

Bytting av varer

Ønsker du å bytte en vare i en annen vare gjør du dette i byggevarehuset du hentet varene i, innen 14 dager etter at du hentet varen din. Husk at varen du ønsker å bytte må være i tilnærmet samme stand som du mottok den, slik at vi kan selge den til andre kunder.

Varer som ikke kan returneres

Det er dessverre ikke mulig å bytte eller returnere tilvirkningsvarer eller varer som ikke holder salgbar stand.  Tilvirkningsvarer er varer laget spesielt til deg som for eksempel ferdigblandet maling og kappet trelast. 

Reklamasjon

Har du vært uheldig og mottatt en vare det er noe feil med eller har en vare blitt ødelagt? Ta med varen og kvitteringen din til byggevarehuset du hentet varene hos, så hjelper vi deg. Fortell oss hva som er galt med varen slik at vi kan vurdere feilen. I noen tilfeller er vi nødt til å sende varen til leverandøren. Blir reklamasjonen din godkjent, gir vi deg ny vare, pengene tilbake eller en tilgodelapp. I noen tilfeller vil vi sende inn varen slik at den blir fikset for deg. Du kan lese mer om reglene for reklamasjon i våre salgsbetingelser.

Tilbakebetaling

Når du returnerer varer tilbakebetaler vi kjøpesummen til deg innen 14 dager fra vi mottar varen. Husk å oppgi kontonummeret ditt i kassen når vi registrerer returen din.

Hvis vi skulle være utsolgt for en vare du har handlet, og du ikke ønsker erstatningsvare, fjernes beløpsreservasjonen fra kontoen din og ingen beløp trekkes.

Har du spørsmål om retur, bytte eller reklamasjon? Kontakt vår kundeservice eller ditt nærmeste Montér byggevarehus.